skålla mitt hjärta med rykande te

Att skutta till bussen och tralla på vägen. Att fjantas och kramas. Ett telefonsamtal från okänt nummer tystas ner. Jag tystnar. Varför blev du så tyst frågas? Det är inget.

Sakta men säkert börjar vi leken igen. Skrattar och tjivas. Girl you know I miss you-signalen skär som en kniv i bröstet. Du tror jag inte vet vems det är. Svarar med aningen för mjuk röst. Jag öööööveranalyserar [som vanligt] Du säger faktiskt att du har besök. Jag = besök. Jag vill skrika att jag är hos dig, DUÄRMIN. Men jag tystnar. Varför blev du så tyst frågas? Det är inget.

Lever i ett vakuum för 20 minuter. Du klappar medhårs och visar att du vill och bryr dig. Att jag är med dig, att du ÄR med mig. Stirrar ner i marken. Smeker änglavingarna tills jag inte kan kväva leendet. FAAN. Kramas och pratar om framtiden. Inte framtidenframtiden, men en del av framtiden. Vi är där båda... Jag tystnar. Varför blev du så tyst frågas? Det är inget.


                                                                                          orkar.bara.inte.vänta.till.framtid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0